ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket mely Ön és a Lelovits Pince Kft. között szerződésként létrejön. Továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, abban az esetben vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek egyikén.
A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai:
Cégnév: Lelovits Pince Kft.
Székhely: H- 7773 Villány, Batthyány u. 35.
Adószám: 11563752-2-02
Számlavezető bank: OTP Bank Nyrt.
Bankszámlaszám: 11731142-20021575-00000000
A webáruház elérhetőségei:
Levelezési cím: H-7773 Villány, Batthyány u. 35.
Telefonos elérhetőség: +36 30 69 19 319
E-mail cím: webshop@lelovits.hu
A webáruház domain címe: https://lelovits.hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Üzemeltető: Haricomp Kft.
Székhely: 7666 Pogány, Nyárfás u. 9.
Adószám: 21095915-2-02
Cégjegyzékszám: 02-06-070236
E-mail cím: info@haricomp.hu
Telefonszám: 06-21-2333-111
- Fogalmak
A Vásárlási Feltételek alkalmazásában:
a.) fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy,
b.) fogyasztói jogvita: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy
c.) fogyasztói szerződés: a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés
d.) jótállás: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban a „Ptk.”) szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás,
e.) távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollevők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak,
f.) távollevők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz,
g.) termék: a jelen Vásárlási Feltételek 2. pontjában meghatározott ingó dolog,
h.) vállalkozás: a honlap üzemeltetője, amely a honlapon kínált terméket értékesítő, 1. pontban meghatározott jogi személy.
- A szerződés szerinti termékek
A vállalkozás által üzemeltetett honlapon keresztül a fogyasztó borokat és egyéb kiegészítő termékeket vásárolhat meg. A termékekről bővebb leírást és további információt a termékoldalakon, a termék mellett talál. Az adatok tájékoztató jellegűek, a képek esetenként illusztrációk.
Honlapunkat nem kötjük össze az aktuális raktárkészletünkkel, így előfordulhat, hogy egy megrendelést nem tudunk teljesíteni, ezért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a vételár kiegyenlítése már megtörtént, csereterméket ajánlunk fel. Ha ez nem kerül elfogadásra, akkor a vételárat 8 napon belül visszatérítjük.
- Megrendelés menete
3.1. A termék kiválasztása és kosárba helyezése
A vásárló a kiválasztott termék megvásárlását a KOSÁRBA gombra kattintva kezdeményezheti. Ezzel egy virtuális kosárba helyezi a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, böngésszen tovább és tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan számítja ki a rendelés végösszegét.
Minimális rendelési egység: 6 palack. Borainkat hatosával tudjuk csomagolni, ezért rendelni is csak hattal osztható számú palackot lehet.
3.2 Kosár tartalmának megtekintése
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget, vagy terméket tartalmazza, tetszés szerint módosítható, törölhető annak tartalma.
Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek darabszámának és árának ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben a megrendelés véglegesítse, kattintson a TOVÁBBLÉPÉS A PÉNZTÁRHOZ gombra. Ennek segítségével juthat el a számlázási és szállítási adatok megadásához.
3.3 Regisztráció
A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalmakkor a webáruházban vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit.
3.4. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása
A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok (keresztnév, vezetéknév, cím (ország, utca, házszám, város, irányítószám), e-mail cím, telefonszám) megadása szükséges. A webáruházrendszer a számlázási adatokat automatikusan tárolja, mint szállítási adat. A rendelési adatok megadása során Önnek lehetősége van a termék szállítási módját, és a termék fizetési módját kiválasztani.
3.5 A rendelés véglegesítése
Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben a MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gomb megnyomásával küldje el rendelését. A rendelés elküldésével elfogadja a webáruház Általános Szerződési Feltételeit és tudomásul veszi, hogy a rendelés fizetési kötelezettséggel jár.
A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.
Rendelésével kapcsolatos információkat rendszerünk automatikusan visszaigazolja az Ön által megadott e-mail címen, melyben Ön ellenőrizheti annak részleteit. Megrendelését a visszaigazolásban szereplő rendelésszámon tartjuk nyilván. Szerződésünk ráutaló magatartással, az általunk küldött visszaigazolással jön létre. A szerződések iktatásra kerülnek és utólagosan is hozzáférhetőek, amelyek írásban megkötött szerződésnek minősülnek és a nyelvük magyar.
Adatbeviteli hibák javítása
A felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a megadott terméknél a Mennyiség számának változtatásával módosíthatja a kosár tartalmát. Amennyiben törölni kívánja a Felhasználó a kosarában található terméket, akkor a termék melletti X gomb lenyomásával törölheti azt. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére. Kérjük, mielőtt véglegesítené megrendelésének elküldését, győződjön meg róla, hogy a megadott adatai pontosak. Amennyiben a megrendelés vagy bejelentkezés elküldése után talál hibát, kérjük, vegye fel munkatársainkkal a kapcsolatot telefonon: +36 72 800 559 vagy 36 30 235 4823, e-mailben: webshop@lelovits.hu. Amennyiben visszaigazolásunk után érkezik igény, abban az esetben az új adatoknak megfelelően a szerződéses összeg is változhat.
- Árakkal, a fizetendő összeggel kapcsolatos tudnivalók
A termék oldalakon szereplő árak kedvezményes és kedvezmény nélküli árak, melyek érvényesek az interneten keresztül történő vásárláskor. A feltüntetett árak az Áfá-t tartalmazzák (27 %). A feltüntetett árak nem tartalmazzák a szállítással kapcsolatos költségeket, melyek részletezése az 5. pontban található.
Amennyiben egy terméknél árváltozás történik, annak érvényessége a honlapon való megjelenésétől érvényes, az addig visszaigazolt megrendeléseket nem érinti.
A megrendelésért fizetendő végösszeg a vásárolt termék(ek) árából és a szállítási költségből tevődik össze. Csomagolási díjat nem számítunk fel.
A megrendelés elküldése a megrendelő fizetési kötelezettségét vonja maga után.
A vásárlásról kiállított számlát a csomag tartalmazza.
Amennyiben a honlapon nyilvánvalóan hibás ár jelenik meg egy terméknél (pl. 0, azaz nulla Ft) – esetleges technikai hiba miatt – ezért felelősséget nem vállalunk. A visszaigazolást automata rendszer generálja, az ár ebben az esetben, ezt követően egy második e-mailben kerül korrekciózásra. A megrendelő ilyen esetben eldöntheti, hogy megvásárolja a terméket a javított áron, vagy elállhat a vásárlástól.
DRS visszaváltási rendszer
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a webshopunkban feltüntetett áraink nem tartalmazzák a betétdíjat (DRS díj)!
A betétdíj ára 50 Ft/ palack, mely a kosárba tételt követően kerül felszámításra a DRS logóval ellátott termékek esetén.
- Szállítással kapcsolatos tudnivalók
A szállítás díja bruttó 25.000 forint rendelési összegig 3000 forint. A 25.000 forintot meghaladó vásárlás esetén a szállítás ingyenes. A szállítás díja az Áfá-t tartalmazza. A kiszállítási határidő várhatóan 3 munkanap. Ez az időtartam ünnepek környékén (húsvét, karácsony, stb.) meghosszabbodhat.
Csomagszállítási partnerünk GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (www.gls-group.com).
A megrendelt termék(ek)et a webáruház működtetője köteles futárszolgálat útján a megjelölt szállítási címre eljuttatni, amennyiben a termékek vételára kiegyenlítésre került – kivétel amikor a futárnál történő utánvétes vásárlást választja a megrendelő. Amennyiben a megrendelés vagy annak egy része valamilyen okból nem, vagy csak egy későbbi időpontban teljesíthető, arról a webáruház működtetője köteles telefonon vagy e-mailben tájékoztatni a megrendelőt. Megrendelő köteles a megrendelt termékeket az általa megadott szállítási címen átvenni, a termék(ek) vételárát és a szállítási költséget a kiválasztott fizetési módon megfizetni.
A Megrendelő hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben Megrendelőt terhelik. A termék újraküldését minden esetben előre utalás esetén biztosítjuk.
Webes rendelések személyes átvétele: nincs rá lehetőség. Az online megrendeléseket szállítással tudjuk feladni. Személyesen Villányban nem tudják átvenni a rendelt bort.
Megrendelt csomagok át nem vétele:
A megrendelő által megrendelt és a megrendelés alapján a webáruházunk által feladott csomagok, a feladást követő 10 napot meghaladó át nem vett (vagy a Megrendelő által átvételkor visszutasított) csomagok esetében utánvétes megrendelés kapcsán 2*3000 Ft szállítási költséget köteles megfizetni megrendelő webáruházunk számára tekintettel a feladást érintő odairányú és az át nem vételezés miatt a feladóhoz visszaküldött visszirányú csomag csomagküldési díjak pénzügyi rendezése érdekében.
Tájékoztatjuk Önt, át nem vett csomag esetében Ön pénzügyi kárt okoz cégünknek a csomag feladása, visszaszállítása kapcsán, a fenti 2*3000 Ft összegű költségre, valamint ezen kártérítési összeg esetleges nemfizetése esetén a késedelmi kamatokra, az esetleges jogi eljárás összes költségét cégünknek Ön köteles megfizetni.
- Termék vagy szolgáltatás igénybevételére vonatkozó korlátozások
Webáruházunkban csak 18. életévüket betöltött személyek vásárolhatnak. A webáruházban történő vásárlás a jelen Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) meghatározott módon, elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges. A megrendelés leadásához a Megrendelő részéről szükséges az ÁSZF elfogadásáról és az abban foglaltak szerint a betöltött 18. életévről történő nyilatkozat.
- Fizetési feltételek
A fizetési módot a megrendeléskor választhatja meg. A megrendelt tételeket a következő módokon egyenlítheti ki:
a.) Utánvétel: a megrendelés ellenértékét lehetősége van házhozszállításkor a futárnak készpénzben kiegyenlíteni. Utánvétes fizetés költsége: +1270 Ft.
b.) Honlapunkon keresztül online bankkártyás fizetéssel: biztonságos online kapcsolaton keresztül – az OTP Bank – Simple Pay fizetési felületén keresztül – a Simple Pay által elfogadott kártyatípusok segítségével is kiegyenlítheti. A Felhasználó/Vevő tudomásul veszi, hogy a Lelovits Pince Kft. adatkezelő által a https://www.lelovitspince.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, számlázási és szállítási cím adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Elfogadott bankkártyák: VISA (Visa/Visa Electron) és MasterCard (MasterCard/Maestro)
A bankkártyás fizetés lépései:
- A bankkártyás fizetési lehetőség választása esetén a rendszer átirányítja az OTP Simple Pay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
- A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
- A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
- A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.
Bankkártyás fizetéssel kapcsolatos további információt a www.simplepay.hu weboldalon talál.
c.) Bankszámlánkra történő előre utalással
Az átutalás díjmentes, azonban az átutalásért saját bankja díjat számíthat fel. Átutalás esetén a rendelés összegét a 11731142-20021575-00000000 számlaszámra kérjük átutalni. Kérjük, a közlemény rovatban tüntesse fel a megrendelés azonosító számát. Ennél a fizetési módnál a megrendelést az ellenérték beérkezését követően teljesítjük.
- A megrendelés feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 10-16 óra között. Megrendelés feldolgozási időpontokon túl is van lehetőség megrendelés leadására, amely ebben az esetben az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
Megrendelése akkor lép életbe, ha arról visszaigazolást kap e-mailben. A megrendelést a webáruház működtetője csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen ad meg. Az üzemeltetőt a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A megrendelésekről Ön először egy automata rendszer által generált visszaigazoló e-mailt kap. Ez annyit jelent, hogy megrendelése beérkezett hozzánk. Kérjük, nézze át, hogy az ebben található adatok (név, szállítási cím, telefonszám) helyesek-e! Ha téves adatot talál, kérjük jelezze elérhetőségeinken. Ha nem kap visszaigazoló e-mailt a rendelés leadásáról a megrendelést követő 24 órán belül, kérjük jelezze felénk! A megrendeléséről ezt követően egy második e-mail üzenetet küldünk, melyben visszaigazoljuk az Ön megrendelését.
Részben történő teljesítés: erre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül a részteljesítés ellenértékén felüli összeg a küldőjének részére.
- A megrendelés lemondásának módja és feltételei
Megrendelését módosíthatja vagy lemondhatja az ügyfélszolgálatunknak küldött e-mailben a megrendelés leadásától számított maximum 24 órán belül. Regisztrált vásárlók a megrendeléseik állapotát figyelemmel kísérhetik a FIÓKOM menüpontban.
- Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.
- Elállási jog
A fogyasztót a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján megilleti az indokolás nélküli elállás joga.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Ezt az igényt jelezheti bármelyik elérhetőségünkön. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési kötelezettség nem terheli.
A megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül a vevőnek joga van elállni vásárlási szándékától, visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog minden bontatlan termékre vonatkozik. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
Kézhezvételi időpont házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja.
A fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján vagy az itt található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Nyilatkozatát eljuttathatja postán (cím: 7773 Villány, Batthyány u. 35.) vagy elektronikus úton küldött levél formájában (e-mail cím: webshop@lelovits.hu) is.
Ha a fogyasztó a jogszabályban foglaltaknak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Elállási nyilatkozat minta:
- melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
Elállási nyilatkozat
Címzett: Lelovits Pince Kft. 7773 Villány, Batthyány u. 35.
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
…………………………………………………………………………………………………
Szerződéskötés időpontja: …………………………………………………………………………………………………
Átvétel időpontja:
…………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
…………………………………………………………………………………………………
Kelt: ……………………………………………………………………………………………
———————————————
Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.
Nem vonatkozik az elállási jog az átvétel után megsérült termékekre.
Abban az esetben, ha a terméket a vevő használatba vette (a bort megbontotta) és nem tudja sérülésmentesen az Üzemeltető részére visszajuttatni, az Üzemeltető nem vállalja a termék visszavásárlását. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Szolgáltató azonban követelheti a használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.
Az elállási jog nem illeti meg minden esetben a fogyasztót. Nem gyakorolható az elállási jog az alábbi esetekben:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
- olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékekkel,
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor
Visszatérítések
Ha a fogyasztó a jogszabályban foglaltaknak megfelelően eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a visszatérítési összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
- A megrendeléssel, szállítással kapcsolatos reklamációk
a.) Szállítással kapcsolatos kifogások
Az áru átvételét követően a szállítással kapcsolatos reklamációkat nem áll módunkban elfogadni. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az első sikertelen kiszállítást követően maximum kétszer kísérli meg telefonon felvenni a megrendelővel a kapcsolatot, hogy az árut alkalmas időpontban szállítsa. Ha nem jár sikerrel, az árut visszaszállítja. Az át nem vett csomagok futárszolgálat által felszámított szállítási költségét (mely az oldalon feltüntetett szállítási díjainkat meghaladhatja) a megrendelőre terheljük!
b.) Panaszkezelés
Megrendelésével és a szállítással kapcsolatos reklamációit, észrevételeit az alábbi e-mail címen: webshop@lelovits.hu vagy a +36 30 69 19 319 telefonszámon várjuk. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel.
A jegyzőkönyv másolati példányát
– személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadjuk,
– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan járunk el.
A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl telefonon közölt) panaszról is jegyzőkönyvet veszünk fel.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közöljük.
Az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszoljuk és intézkedünk annak közlése (a fogyasztó részére eljuttatása) iránt.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A követlen vitarendezés történhet személyesen személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
– a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
– annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
– ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
– a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
– a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
– a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
– tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
– a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/
Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: +36 72 / 507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap címe: www.baranyabekeltetes.hu
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelyen a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https:// webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Kellékszavatosság
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Jótállás és garancia
Hibás teljesítés esetén szolgáltatók jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.
A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja a tételek díjának visszafizetését is ( a korábbi, illetőleg az újra-szállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után – és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után – keletkezett.
Termékeinket a gyártók által biztosított, a Fogyasztóvédelmi Törvényben előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba.
Nem áll módunkban a jótállást érvényesíteni a következő esetekben:
– ha a palackban borkő, színkiválásból adódó lerakódás látható;
– ha a boron színhiba látható, de a borospalack nyitott állapotban van;
– ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.
A bor esetleges dugóíze miatti reklamációkat egyedi elbírálás keretében kezeljük. Ebben az esetben kérjük, a megadott elérhetőség valamelyikén vegyék fel velünk a kapcsolatot.